בשורה: אחרי יותר משני עשורים החסידים ינחתו היישר באומן

הקבינט קיים ישיבה מוצלחת עם שר הכלכלה סטפן קוביבה שחזר מסבב פגישות בניו יורק במטרה לגייס משקיעים פוטנציאלים לפרוייקט, התוכנית היא להקים את שדה התעופה החדש על שטח שדה התעופה הצבאי הנטוש באומן, הנמצא במרחק של כ-10 דקות נסיעה מאיזור הקבר ושישמש למטרות אזרחיות כמו גם למטרות צבאיות
דוד קליגר 4 Comment on בשורה: אחרי יותר משני עשורים החסידים ינחתו היישר באומן

התקדמות משמעותית בתכנית הקמת שדה תעופה בינלאומי בעיר אומן שבאוקראינה • אחד מחברי הפרלמנט דיווח, כי המשקיעים מוכנים להשקיע בפרויקט סכום המסתכם בכ – 130 מיליון יורו • השימוש בשדה התעופה הופסק בעקבות התשתיות במקום שהיו ישנות מאד

הקבינט קיים ישיבה מוצלחת עם שר הכלכלה סטפן קוביבה שחזר מסבב פגישות בניו יורק במטרה לגייס משקיעים פוטנציאלים לפרוייקט, התוכנית היא להקים את שדה התעופה החדש על שטח שדה התעופה הצבאי הנטוש באומן, הנמצא במרחק של כ-10 דקות נסיעה מאיזור הקבר ושישמש למטרות אזרחיות כמו גם למטרות צבאיות
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בפרלמנט האוקראיני בקייב התקיימה בשבוע האחרון ישיבה מיוחדת של שרי הממשלה עם סגן ראש הממשלה יחד עם משקיעים אמריקנים בה דנו על האפשרות להקים שדה תעופה אזרחי בינלאומי בעיר 'אומן' שבמחוז צ'רקס, וזאת מכיוון שהעיר מהווה מרכז עלייה לרגל של יהודים רבים הבאים להשתטח על ציונו של רבי נחמן מברסלב זיע"א בכל ימות השנה כך מדווח ברסלב live.

"הקבינט קיים ישיבה מוצלחת עם שר הכלכלה סטפן קוביבה שחזר מסבב פגישות בניו יורק במטרה לגייס משקיעים פוטנציאלים לפרוייקט, התוכנית היא להקים את שדה התעופה החדש על שטח שדה התעופה הצבאי הנטוש באומן, הנמצא במרחק של כ-10 דקות נסיעה מאיזור הקבר ושישמש למטרות אזרחיות כמו גם למטרות צבאיות" סיפר סגן נשיא הפרלמנט מקסים פוליאקוב.

עוד אמר פוליאקוב "שדה תעופה באומן הוא דבר מאד נוח. ראשית – כי העיר אומן נמצאת במרכז אוקראינה, וכל נתיבי הטיסות הבינלאומיות חוצות את העיר. ושנית, המקום מהווה מרכז תיירותי מושך, שאליו באים אנשים מכל העולם.

כמו"כ הדגיש סגן נשיא הפרלמנט – פוליאקוב בפני השרים, כי שר הכלכלה הבטיח למשקיעים שלפרויקט תהיה תמיכה מלאה של הממשלה! והבטיח כי בנוסף לתמיכת הממשלה ינתן גם כל סיוע שידרש, בכדי שהכל יהיה מוכן בהקדם האפשרי, עוד הוסיף – כי הוא בטוח שכל המהלך יתקיים ללא כל הפרעה, וכי התהליך יהיה שקוף.

אחד מחברי הפרלמנט דיווח, כי המשקיעים מוכנים להשקיע בפרויקט סכום המסתכם בכ – 130 מיליון יורו.

באתרי החדשות באוקראינה הוסיפו – "מידי שנה, בתקופת הסתיו, במהלך החג ראש השנה, העיר אומן הופכת למרכז עלייה לרגל עבור רבבות חסידים המגיעים מכל רחבי העולם, לשהות ליד ציונו של הצדיק רבי נחמן בעיר אומן". עוד הוסיפו – "כי רבבות יהודים רואים חובה לעצמם לבקר לפחות פעם אחת בחיים בקברו של הצדיק".

יצויין, שחסידי ברסלב כבר השתמשו בעבר בין השנים תשנ"א – תשנ"ד בשדה התעופה הצבאי באומן, כאשר בשנת תשנ"א נחתו קבוצה של 200 חסידים מארה"ב בשדה התעופה, אחרי עצירה בשדה התעופה במוסקבה, וגם אז השדה כבר היה נטוש והנוסעים נאלצו בעצמם להוריד ולהעלות את מזוודותיהם מתא המטען, אך הטייסים הכירו את השדה בעקבות השימוש שעשו בה בזמן שירותם הצבאי, כשביקורת הדרכונים כבר מתבצעת בתוך המטוס ע"י שני נציגים אוקראינים בזמן הטיסה. כך גם טיסה אחת שהמריאה באמצע השנה משדה התעופה ב'עטרות' נחתה במקום.

השימוש בשדה התעופה הופסק בעקבות התשתיות במקום שהיו ישנות מאד, ולא עברו שיפוץ במהלך השנים, והטיסות למקום היו כרוכות בסיכון רב.

מספר שנים לאחר מכן ניסה הרה"ח ר' מיכל דורפמן זצ"ל מזקני חסידי ברסלב ומהאחראים לחידוש הקיבוץ ולהטסת ההמונים אחרי קריסת מסך הברזל הסובייטי, להכשיר את השדה לטיסות אזרחיות אך בעקבות הקשיים הרבים הכרוכים בעניין הדבר לא יצא לפועל.

נזכיר, כי הנושא עלה כבר על שולחן הממשלה וכן במועצת העיר אומן מספר פעמים, אך לא התקדם, אך כעת נראה שאכן התחילו באוקראינה בתהליך של ממש למימוש החלום.

עבור חסידי ברסלב, יש בזה הרבה, מבחינתם הכשרת שדה תעופה בסמוך לאומן תקרב אותם פיזית יותר ויותר לציונו של רבם הק', כאשר תוך שעות ספורות בלבד יוכלו להשתטח על הציון הק' ולחזור ארצה, ולחסוך שעות של טלטולים בדרכים לחינם.



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    לפני מספר ימים חשבתי על זה והיום זה פורסם.זה נהדר!!
    לנסוע כמה שעות משדה התעופה לרבי,מתיש ובגלל זה לא טסתי.קשה לי עם נסיעות ארוכות.

  2. 3

    נהדר מי יעלה בהר השם

  3. 1

    אשריכם אנשי חייל שעובדים למען הכלל כנקדימון בן גוריון ימלא ה' משאלות לבכם לטובה אמן